نوشته شده توسط رضا علیخانی. در مجموعه Group Policy

فرض کنید که تغییری را در Group Policy ایجاد نموده اید و مایلید که این تغییر را به صورت آنی و از راه دور بر روی یک یا چند کلاینت موجود در شبکه اعمال نمایید. غیر از اتصال از طریق Remote Desktop و سپس اجرای دستور gpupdate، چگونه می توان این کار را انجام داد؟ در این مقاله قصد دارم که به دو روش جهت نیل به این هدف اشاره کنم. این روش ها عبارتنداز:

 

 

روش اول – استفاده از ابزار PsExec 

 

PsExec ابزاریست که شرکت مایکروسافت آن را به صورت مجانی در اختیار کاربران قرار داده است. با استفاده از این ابزار بسیار قدرتمند و کاربردی، می توان دستورات مورد نظر خود را بر روی کلاینت های موجود در شبکه و البته از راه دور به اجرا درآورد. در مثال زیر مشاهده خواهید نمود که چگونه با استفاده از این ابزار، دستور gpupdate را از راه دور، بر روی یک کلاینت به اجرا در می آوریم.(دانلود PsEsex)

به مثال زیر توجه کنید:

 

 

همانطور که مشاهده می نمایید، استفاده از این ابزار بسیار ساده می باشد. تنها نکته مورد توجه در این خصوص آنست که به منظور اجرای این ابزار بر روی کلاینت ها، می بایست گزینه File and Printer Sharing در Firewall کلاینت مقصد در حالت استثناء قرار گرفته باشد. به شکل زیر نگاه کنید:

 

 

 

روش دوم – استفاده از نرم افزار Specops

 

نرم افزار Specops، توسط شرکت specopssoft به صورت مجانی در اختیار کاربران قرار گرفته است. بعد از دانلود و نصب این نرم افزار مشاهده خواهید نمود که ابزارهای متعددی در اختیارتان قرار گرفته است که می توان از دو روش زیر جهت دسترسی به آنها استفاده نمود. (دانلود Specops)

به تصاویر زیر نگاه کنید:

 

 

 

با انتخاب گزینه Gpupdate می توانید باعث اعمال تغییرات صورت پذیرفته در Group Policy بر روی کلاینت های مورد نظر خود در شبکه شوید.