در این پست قصد معرفی و مقایسه انواع برنامه های سنجش میزان مصرف اینترنت  رو داریم.

مدت ها بود که دنبال نرم افزار هایی برای اکانتینگ اینترنت، برای نشان دادن میزان مصرف اینترنت،  نشان دادن ترافیک، محدود کردن ترافیک در شبکه و... بودم و فعلا نتایج زیر برای من حاصل شده.(پس از حدود 3 سال تست )

بررسی نرم افزارهای  SIB , BwMeter, Wortex, CCproxy

 

.....      در حال تکمیل

 

 

1- بررسی CCPROXY

سایت اصلی:    http://www.youngzsoft.net/ccproxy

سایت دانلود+کرک:   CCproxy+Crack

سایت آموزش:   pdf -  CCproxy+Totourial    /     فیلم آموزشی

زبان نرم افزار: چند زبانه با قابلیت پشتیبانی فارسی -منوهای کاملا فارسی

قیمت:  10 کاربره:70 دلار - تعداد نامحدود  کاربر 800 دلار  -  با انجام کرک تعداد نامحدود رایگان

مزایا:  بر روی سیستمی بعنوان سرور ورودی اینترنت وصل میشه و بقیه کلاینت ها IP اون رو بعنوان پروکسی در تنظیمات اینترنت ثبت می کنند و در اصل سرور پروکسی اینترنت می سازه- امکان فیترینگ بر اساس آدرس سایت، کلمه ای خاص در محتوای سایت یا آدرس آن و ارجاع به سایت دیگر مثل عملکرد سایت پیوندها، فیلترینگ باز کردن صفحات دارای فایل های با پسوند خاص و درنتیجه عدم دانلود انها، امکان اضافه کردن دستی Ip های شبکه و یا اسکن و اضافه کردن خودکار شبکه، محدودیت اینترنت بر اساس IP, Mac,Username و غیره، قرار گرفتن در سرویس های ویندوز و انجام کار حتی با ریست و بالا نیامدن و خارج کردن دستی نرم افزار بطور اتفاقی، دادن لوگ سایت هایی که کاربران رفته اند با جرئیات زمان و ip و...،ظاهری ساده، پشتیبانی از زبان فارسی، امکان ارسال پیام در شبکه در صورت فراهم کردن نیازمندیها در سرویس Netmeeting شبکه. نشان دادن نموداری ترافیک ورودی اینترنت و ترافیک شبکه. نشان دادن کاربران آنلاین.امکان زمانبندی استفاده از اینترنت،امکان ریموت از راه دور، امکان قرار دادن پسورد برای باز نشده  در موقع ورود افراد متفرقه.

معایب: پس از چند ماه کار با این برنامه در سرور متوجه موارد زیر شدم: هنگ کردن، بد کار کردن کرک نسخه 7 و عالی بودن نسخه 6 از لحاظ کرک، اگر کرک بدرستی انجام نشود پس از یک هفته کار فقط به تعداد کاربر رایگان 3 تا امکان اتصال وجود دارد بدون اینکه پیامی دهد. پایین آوردن شدید سرعت اینترنت در شبکه که بدترین عیب می باشد. خوب عمل نکردن فیلترین وجود کلمه ای در محتوای سایت -البته فیلترینگ آدرس و وجود کلمه در آدرس خوب عمل میکنه.میزان مصرف افراد رو نمیشه با این برنامه مدیریت کرد  فقط میشه گفت هر کاربر تا چه سرعتی و د رچه زمان هایی به اینترنت وصل بشه.

 

نظر تجربی بنده پس از چند ماه استفاده در یک شبکه 30 کاربره 24 ساعته: خوب ،اما برای اکانتینگ بدرد نمیخوره فقط مدیریت سرعا پهنای باند داره برخی مواقع هم فردی رو کامل قطع میکنه و تا خودش نخواد نمیشه وصل کرد. درضمن سرعت رو بشدت و محسوس تغییر میده.


 

2- بررسی SIB سیب

سایت اصلی:

سایت دانلود:

مزایا:

معایب:

نظر تجربی بنده پس از چند ماه استفاده در یک شبکه 30 کاربره 24 ساعته:

 


 

 

3- بررسی  WORTEX

سایت اصلی:

سایت دانلود:

مزایا:

معایب:

نظر تجربی بنده پس از چند ماه استفاده در یک شبکه 30 کاربره 24 ساعته:

 


 

 

 

4- بررسی  BWMETER

سایت اصلی:

سایت دانلود:

مزایا:

معایب:

نظر تجربی بنده پس از چند ماه استفاده در یک شبکه 30 کاربره 24 ساعته: