یک کارشناس نرم‌افزار معتقد است که یکی از بزرگ‌ترین دلایل سوختن فلش مموری، وجود مشکل در پورت‌های usb جلوی کیس است.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا، «کامران کاظمی»  اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین دلایل سوختن فلش مموری، بروز مشکل در پورت‌های USB جلوی کیس است و باید گفت این پورت‌ها باید با توجه به دفترچه مادربورد به مادربورد وصل شوند.
ما اگر فردی که کامپیوتر شخصی را اسمبل کرده به درستی پین‌های این پورت را تنظیم نکرده باشد، ممکن است برق جا‌به‌جا به فلش وی وارد و باعث سوختن فلش شود. وی در ادامه به حالت Quick removal اشاره کرد و افزود: این حالت که حالت پیش‌فرض نیز هست، برای سریع جدا کردن فلش مموری است و در این زمان، فلش به safely remove نیاز ندارد و بعد از اتمام کار می‌توان بدون انجام هیچ کاری فلش را از کامپیوتر جدا کرد و حالت دوم نیز Better performance نام دارد و همان‌طور که از اسم این حالت مشخص است از حالت قبلی عملکرد بهتر و پرسرعت‌تری دارد، اما در این حالت کاربر حتما باید قبل از جدا کردن فلش‌تان از کامپیوتر آن را Safely remove کند و گرنه احتمال سوختن و خراب شدن آن بسیار بالا می‌رود. کاظمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر کاربر روی گزینه better performance باشد و یک دفعه فلش را از سیستم جدا کند، فلش می‌سوزد گفت: این موضوع ربطی به سوختن یا نسوختن ندارد، فقط ممکن است برخی اطلاعات اضافه (به عنوان Cache) که ویندوز برای کار سریع‌تر، در هر لحظه روی فلش می‌نویسد یا از روی آن می‌خواند و روی درایو C می‌نویسد، ناقص نوشته شود که البته این هم جای نگرانی ندارد.
 
وی در ادامه پیشنهاد داد که کاربران تا حد ممکن در کامپیوترهای عمومی، فلش‌ را به پورت‌های پشت کیس بزنند، چرا که آن پورت‌ها طبیعتا توسط شرکت به مادربورد متصل شده‌اند و امن هستند.