بسم رب الشهدا و الصدیقین

موقع اتصال به اینترنت مبین نت، پس از فعال سازی مودم توسط شرکت برای تست درست عمل کردن مودم پس از اتصال مودم به سیستم با کابل  شبکه ، IP  مودم یعنی  http://192.168.1.1  را در internet explorer خود وارد کرده و نام کاربری و رمز عبور را admin بزنید پس از ورود به قسمت کنسول (همان صفحه تنظیمات مودم) ؛ در قسمت اول یعنی  Status گزینه Wimax  انتخاب نمایید

در این صورت در سمت راست عبارت Connected  در جلوی گزینه Connection Status نشان دهنده اتصال  و عبارت Connecting نشان دهنده عدم اتصال می باشد   در صورت اتصال  بایستی  مقدار  CINR Reuse1  با یستی بیشتر از 15.00dB باشه مثل 16.56dB و مقدار RSSI نیز بیشتر از 75- باشد یعنی مثلا 65-  . اگر با تغییر محل مودم مقادیر درست شد که هیچ والا مودم سرعت مطلوب نخواهد داشت

-----------------------------------------------------------------------------

این هم اطلاعات ارائه شده در خود سایت مبین نت

 

همان‌طور که می‌دانید، بزرگ‌ترین مزیت مودم‌های داخلی و جیبی وایمکس مبین‌نت این است که می‌توانید آن‌ها را در بیش از صد شهر کشور همراه خود داشته باشید و بدون نیاز به کابل و سیم، به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنید.

البته میزان پوشش هر منطقه از نظر آنتن‌دهی با هم متفاوت است و به همین دلیل قرار دادن مودم وایمکس در مکان مناسب، تأثیر بسیاری بر سیگنال‌های دریافتی دارد و هرچه سیگنال‌ها بهتر دریافت شوند، ارتباط اینترنتی سریع‌تر و مطمئن‌تری خواهید داشت.پنجره تنظیمات مودم گرین‌پکت

بیش‌تر کاربران به روش آزمون و خطا به دنبال مکان مناسب برای قرار دادن مودم خود می‌گردند، اما راهی علمی و ساده برای یافتن مکانی که بهترین آنتن‌دهی را داشته باشد وجود دارد. البته برای امتحان کردن این روش باید کمی کارهای فنی انجام دهید، اما نگران نباشید، با راهنمایی‌های ما، حتی اگر کم‌ترین اطلاعات را درباره‌ی دانش کامپیوتر داشته باشید، به سادگی می‌توانید از پس این کار برآیید.

پیش از هر کار، کامپیوتر و مودم‌تان را روشن کنید. پس از بالا آمدن ویندوز، مرورگر وب خود (مثلاً اینترنت اکسپلورر یا فایرفاکس) را باز کنید این مجموعه اعداد را درست به همین شکل در کادر نشانی آن وارد کنید:

۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱

پنجره‌ی تنظیمات مودم داخلی هواوویاین عدد که در واقع یک نشانی IP است، شما را به صفحه‌ی تنظیمات مودم‌تان می‌برد. ابتدا باید نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید که هر دو آن‌ها admin است. با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، صفحه‌ی تنظیمات مودم نمایش داده می‌شود. این پنجره‌ی تنظیمات برای هر یک از مودم‌های وایمکس مبین‌نت متفاوت است و در تصاویر می‌توانید پنجره‌ی تنظیمات مربوط به مودم‌های گوناگون را ببینید.

اکنون با کلیک کردن برگه‌ی Status به این بخش بروید. پس از ورود به بخش Status، سراغ زیرمجموعه‌ی آن Wimax بروید. پارامترهایی که می‌توانید از آن‌ها برای تعیین کردن میزان آنتن‌دهی استفاده کنید، در همین بخش است. این دو پارامتر به ترتیب RSSI و CINR نام دارند و مقدار مناسب آن‌ها به این شرح است:

RSSI: عددی منفی است و هرچه بزرگ‌تر باشد، بهتر است.پنجره‌ی تنظیمات مودم جیبی

CINR: عددی مثبت است و هرچه بزرگ‌تر باشد، بهتر است.

این اعداد نسبت به مکان قرار گرفتن مودم دایماً به‌روز می‌شود، یعنی اگر مودم را جا‌به‌جا کنید، می‌بینید که این اعداد تغییر می‌کنند. اکنون می‌توانید مکان مودم را تغییر دهید و نگاهی به این اعداد بیندازید. هرجایی که این دو عدد بزرگ‌تر بودند، بهترین مکان قرار دادن مودم است.

اماگذشته از راه و روش علمی و فنی، این نکته‌ها را نیز در مورد تعیین مکان مودم در منزل یا محل کار خود در نظر داشته باشید:

- مودم‌ها معمولا در نزدیکی پنجره بهتر آنتن می‌دهد.

- اگر امکانش هست، سعی کنید مودم را در طبقه‌های بالای ساختمان قرار دهید.پنجره‌ی تنظیمات مودم کله‌قندی

- اگر ساختمانی بلند بین مودم شما و دکل BS قرار داشته باشد، ممکن است مودم به هیچ وجه آنتن ندهد، حتی اگر در محدوده‌ی پوشش‌دهی باشد.

- بهتر است مودم کنار اشیای فلزی قرار نداشته باشد.

- بهتر است مودم را در مکانی بالاتر از سطح زمین قرار دهید. معمولاً هرچه این ارتفاع بیش‌تر باشد، مودم بهتر آنتن می‌دهد.