حتما تا به حال برای شما هم این مشکل پیش آمده است که پس از تهیه‌ یک سند Word یا یک ارائه‌ Power point، زمانی که خواسته‌اید آن‌ها را در یک کامپیوتر دیگر نمایش دهید، به جای کلمات و حروف،کاراکترهای نامفهومی قرار گرفته‌اند.

 

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگارانعلت این مسئله واضح است و آن این  است که، فونت به کار رفته در سند یا ارائه‌ شما، در کامپیوتر مورد نظر نصب نشده است. برای رفع این مشکل قابلیتی درOffice 2007 وجود دارد که شما را از بابت نمایش صحیح اسناد و ارائه‌ها همراه با فونت و طراحی اولیه در هر کامپیوتر دیگری مطمئن می‌سازد و این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که فونت‌های استفاده شده را به سند مورد نظر پیوست کند. (در اصطلاح به این کارEmbed کردن گفته می‌شود.)


برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

روی دکمه Office کلیک کنید،سپس روی دکمه‌Word Options  کلیک کنید.



در کادر محاوره‌ای باز شده و در ستون سمت چپ صفحه، روی عبارت Save کلیک کنید. 




با استفاده از منویی که در مقابل عبارت Preserve Fidelity When Sharing This Document تعبیه شده است، سند مورد نظر خود را برای اعمال این تغییر انتخاب کنید.



تیک عبارت Embed Fonts in the File را بزنید. 




اگر می‌خواهید تنها کاراکترهای استفاده شده به سند مورد نظر پیوست شوند، تیک عبارت Embed only the characters used in the document را بزنید.




در انتها روی دکمه Ok کلیک کنید.

اگر دقت کرده باشید در قسمت Preserve Fidelity When Sharing This Document گزینه دیگری با عنوان Do Not Embed Common System Fonts قرار دارد که به طور پیش فرض فعال است. 




این قابلیت به این دلیل در نظر گرفته شده است که  شاید کامپیوتر کاربران دیگر فونت های سیستمی پیش فرض را نداشته باشند و اگر شما از این بابت مطمئن نیستید، می توانید تیک این عبارت را بردارید تا فونت های سیستمی نیز به سند شما اضافه شوند.